Як і раніше, моніторинг Заходів підтримки Міністерства внутрішніх справ Німеччини на користь німецької меншини в Україні проводиться німецькою федеральною компанією Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH спільно з моніторинг-пунктом Ради німців України/ БФ «Товариство Розвитку». Моніторинг процесу є важливою складовою моніторингу впливу та направлений на реалізацію наступної задачі: аналіз проектної діяльності громадських організацій етнічних німців України з метою поліпшення якості заходів та поточної діяльності організацій з точки зору фінансів та змісту замовлення Міністерства внутрішніх справ Німеччини (BMI).
За погодженням з Радою німців України (РНУ) в 2016 році основними напрямками для проведення моніторингу процесу (МоПро) були визначені мовні та молодіжні проекти, а також семінари BIZ.
Моніторинг-групою (співробітники GIZ, РНУ, БФ «Товариство Розвитку») був успішно проведений МоПро наступних п'яти всеукраїнських та шести локальних проектів, профінансованих в рамках Заходів підтримки BMI на користь німецької меншини в Україні:
Додатково було проведено телефонне опитування представників Авангарду, які отримали індивідуальну фінансову підтримку у 2016 році.
Успішна реалізація МоПро стала можливою завдяки плідній співпраці з організаторами проектів. Їх відкритість і взаємодія допомогли максимально ефективно провести необхідну роботу і за її підсумками розробити рекомендації щодо підвищення ефективності проектів в майбутньому.
В процесі проведення МоПро відзначені чисельні сильні сторони проектів, такі як: залучення в проекти висококласних фахівців, у т.ч. експертів з Німеччини (CIM-Experten), висока мотивація учасників проектів до вивчення німецької мови, тематична й інформаційна насиченість проектів та ін.
За підсумками моніторингу процесу у 2016 році організаторам проектів та Раді німців України були видані рекомендації в наступних напрямках:
У 2017 році попередньо заплановано проведення МоПро наступних заходів: локальні молодіжні проекти, семінари BIZ, проекти «Німецький будинок», «Школа третього віку», «Школа після школи».