55 тематичних ігор для дітей і молоді

Розгорнути рубрикатор
55 тематичних ігор для дітей і молоді

Друзі, ми вирішили створити розділ на нашій сторінці, присвячений активним командним іграм для дітей та молоді, оскільки вони є чудовим інструментом для співпраці, спілкування та розвитку навичок командної роботи. Такі ігри можна використовувати не лише на молодіжних проектах, але і вдома з родиною, зокрема під час святкування дитячих днів народження або просто для веселого проведення часу з друзями. Активні командні ігри допоможуть дітям та молоді розвинути соціальні та комунікативні навички, навчитися слухати та розуміти інших, а також працювати в команді та досягати спільних цілей. Цей проєкт став можливим завдяки Goethe-Institut та Федеральному фонду культури Німеччини та їхній стипендіальній програмі надзвичайної допомоги для працівників партнерських організацій та митців і митчінь.

Блок 1: "Group icebreakers"

"Group icebreakers" - це набір ігор та вправ, які використовуються для знайомства та створення приємної атмосфери в групі. Ці ігри особливо корисні на початку нового навчального або тренінгового курсу, коли учасники ще не знайомі один з одним.

  1. "Іменний м'яч": Учасники сидять в колі і передають один одному м'яч (або інший предмет), називаючи свої імена. Кількість учасників: 5-20. Час гри: 5-10 хвилин.
  2. "Двійники": Учасники вибирають собі партнера і сідають поруч. Вони задають один одному запитання та намагаються знайти спільні інтереси або характеристики, які у них співпадають. Кількість учасників: 6-20. Час гри: 5-10 хвилин.
  3. "Знайди свою половинку": Учасникам даються картки з половинками зображень, наприклад, половинка серця, зірки, ключа тощо. Учасники повинні знайти свою "половинку" серед інших учасників. Кількість учасників: 8-20. Час гри: 3-5 хвилин.
  4. "Кращий друг": Учасники сідають в колі та говорять про свого кращого друга. Вони можуть розповісти, як познайомилися, що їм подобається в своєму другові тощо. Кількість учасників: 5-20. Час гри: 10-15 хвилин.
  5. "Скарби": Ведучий ховає кілька предметів в кімнаті, а учасники повинні їх знайти. У процесі пошуку вони можуть спілкуватися один з одним та допомагати один одному. Кількість учасників: 8-20. Час гри: 10-15 хвилин.
  6. "Спільні інтереси": Учасники записують на папері свої інтереси та хобі. Потім вони перемішують папери та кожен учасник бере один. Учасники повинні знайти того, у кого на папері написані схожі інтереси. Кількість учасників: 6-20. Час гри: 10-15 хвилин.
  7. "Хто що знає про кого". Учасники записують на папірці якомога більше фактів про інших учасників, та кладуть їх у загальну корзину. Потім кожен учасник витягує з корзини 1 папірець та повинен знайти того, про кого цей папірець і згадати всі факти, які були написані про цю особу. Кількість учасників: від 10 до 20 осіб. Тривалість: 15-20 хвилин.
  8. Ділова подорож" - ця гра допоможе учасникам працювати як команда і зрозуміти важливість ефективної комунікації. Розбийте групу на команди по 4-5 людей. Кожній команді дається завдання відіграти роль бізнес-команди, яка здійснює ділову подорож. Кожен учасник гри грає роль окремого працівника, і вони повинні співпрацювати, щоб досягти успіху. Гравці отримують різні завдання, такі як купівля квитків на літак, бронювання готелю та транспортування багажу. Гра триває близько 15 хвилин, а оптимальна кількість учасників - від 12 до 20.
  9. "Башта" - ця гра допоможе розвинути комунікаційні та лідерські навички. Гравці повинні побудувати башту зі спеціальних картонних блоків (можна замінити на будь-який підручний матеріал (Клейка стрічка або скотч, гілки, картон і старі журнали)), які поділяються між учасниками. Однак, гравці не можуть говорити один з одним, і повинні використовувати жести та інші знаки, щоб співпрацювати. Оптимальна кількість гравців - від 10 до 15, а гра триває близько 10 хвилин.
  10. "Сніжний ком" - yчасники сидять великому тісному колі. Починає гру ведучий, назвавши своє ім'я. Сидячий ліворуч від нього повинен назвати ім'я ведучого і своє. Наступний далі за годинниковою стрілкою повинен буде назвати два попередні імена, своє і так далі по колу. Закінчити повинен знову ж ведучий, назвавши по імені всіх учасників. Задача складна, але реальна і виконувана.
  11. "Динамічний Дмитро" - учасники встають у коло або розсідаються по колу. Перший учасник (його, наприклад, звуть Дмитро) звертається до свого сусіда справа і запитує: "Я динамічний Дмитро, а хто ти?". Сусідка відповідає: "Ти динамічний Дмитро, а я класна Катя" і запитує свого сусіда справа: "А хто ти?". Третій учасник називає всі прикметники і всі імена перших двох гравців, додає своє і так далі, доки останній учасник не назве прикметники і імена всіх учасників.
  12. "Трамвай - А я їду, а я заєць, а я теж.." - учасники гри сидять на стільцях у колі, одне місце - порожнє. В центрі - ведучий. Усі учасники під час гри пересідаються по колу проти годинникової стрілки. Гравець, який сидить поруч із порожнім стільцем, пересідає на нього зі словами "а я їду". Наступний гравець - зі словами "а я заєць". Третій учасник каже "а я теж" і лівою рукою б'є по порожньому стільцю, називаючи ім'я людини, яка сидить в колі. Той, чиє ім'я виголошено, повинен якомога швидше пересісти на порожній стілець. Задача ведучого - встигнути зайняти стілець швидше того, кого назвали. Хто не встиг, стає ведучим. Гра починається спочатку.
  13. "Містер Невидимка і порожній стілець" - кожен учасник групи, по черзі, стає за своїм стільцем і представляє "невидимку", який сидить на стільці. Фактично, вони розповідають про себе, тільки в третій особі (він / вона), як повієдомлювач. Наприклад, учасниця Іра стає за стілцем і каже: "Я б хотіла вам представити Ірину. Вона приїхала з Харкова, обожнює спорт..."
  14. "Інтерв'ю з сусідом" - Група сидить у колі, і кожен учасник проводить інтерв'ю з сусідом справа або зліва. Через 10 хвилин кожен повинен представити свого сусіда групі. Наприклад, це Лена. Їй 23 роки, і вона живе в Києві. Вона любить танцювати, співати і читати. Якщо ви прийдете до неї в гості, вона з радістю угостить вас своїм фірмовим стравою "Картопля фрі".

Блок 2: "Group icebreakers" (продовження) та "Работа у парах"

  1. "Портрет" - Робота у парах. Потрібно намалювати портрет людини і потім описати його. Стиль та навички у малюванні не мають значення.
  2. "Намалюй" - робота у парах. Необхідно намалювати щось, що характеризує вашого партнера. Це може бути конкретний об'єкт або символ. Час на підготовку - 10 хвилин. Презентація - 1 хвилина на кожну людину.
  3. "Імена" - на столі розкладені карточки з номерами зі стороною зверху донизу. Кожен підходить і бере одну карточку. Номер показує черговість бути ведучим. Потім кілька учасників встають в шеренгу і називають свої імена ведучому. Потім ведучий обертається, учасники міняються місцями, і ведучий повинен правильно назвати їх за іменами. Якщо він правильно назвав їх імена, то його місце займає наступна особа.
  4. "Рулончик" - ця гра допомагає познайомитися всім учасникам. Сидячи за столом, учасники передають по колу рулон туалетного паперу. Кожен повинен відірвати стільки клаптиків, скільки він хоче, чим більше, тим краще. Коли у кожного є своя стопка клаптиків, ведучий оголошує правила гри: кожен повинен розповісти про себе стільки фактів (тільки правдивих!), скільки у нього відірваних клаптиків.
  5. "Взаємні представлення" - група розбивається на пари. Надається 10 хвилин, щоб розповісти одне одному про себе якнайбільше, оскільки потрібно представити свого партнера групі. Форма презентації: один з членів пари сидить на стільці, другий встає за його спиною, поклавши першому руки на плечі. Стоячий говорить від імені сидячого, називаючи себе ім'ям свого партнера, і повинен вкластися рівно в одну хвилину. Через хвилину ведучий перериває монолог; якщо хтось закінчив раніше, всі мовчать, доки не закінчиться виділене на виступ хвилина. Після цього можна задавати виступаючому будь-які питання, на які він повинен відповідати також від імені сидячого. Вправа закінчується обговоренням почуттів і думок учасників. При цьому важливо звернути увагу на три аспекти: здатність дотримувати часу під час презентації, здатність вірно і лаконічно передати отримані від партнера відомості і здатність "вчуватися" в іншу людину настільки, щоб доповнити відсутню інформацію.
  6. "Звірі" - один з учасників виходить у центр кола і жестами показує тварину. Перша літера назви тварини має збігатися з першою літерою імені, наприклад, Саша - слон, Леонід - Лев, Володимир - вовк. Мета учасників - вгадати тварину, а потім і ім'я того, хто стоїть у центрі.
  7. "Круті молекули" - учасники рухаються хаотично приміщенням (бажано під тиху музику). Ведучий називає цифру, і учасники повинні розподілитися по групах, що дорівнюють названій цифрі. У своїй групі вони представляються один одному. На цифру один усі вигукують свої імена голосно вголос. Гра триває доти, доки більшість учасників не познайомляться один з одним.
  8. "М'яч знайомства" 1 етап: усі стоять у колі, тримаючи витягнуті руки перед собою. Той, хто починає гру, кидає м'яч через центр кола одному з учасників і називає при цьому своє ім'я. Після кидка він опускає руки. Після того, як м'яч обійде всіх, і всі опустять руки, гра починається по другому колу. 2 етап: кожен з учасників кидає м'яч тій людині, якій він кидав першого разу, і знову називає своє ім'я. З етап: усі стоять у колі з витягнутими руками, але тепер учасник, який кидав м'яч, повинен назвати ім'я того, кому кидає м'яч, той, хто спіймав, проробляє те ж саме тощо. Матеріали: м'яч.
  9. "Ширма" учасники діляться на дві команди, розташовуючись один навпроти одного. Ведучий обирає собі помічника, разом з яким встановлюють ширму або натягують тканину (ковдру, простирадло або великий аркуш паперу) між командами. З кожної команди по одній людині підсаджуються ближче до ковдри з різних боків. Щойно ковдру опускають, необхідно встигнути вимовити ім'я того, хто сидить навпроти. Хто швидше назвав - забирає до себе в команду гравця. Перемагає та команда, яка "перетягне" до себе більше гравців, тобто та команда, яка знає більше імен. Матеріали: ковдра, простирадло або великий аркуш паперу, два стільці. Час проведення: залежить від кількості учасників (8 - 10 хв.).
  10. "Стислість сестра таланту" - потрібно розповісти про себе в трьох словах. Записати це на картці. Час на підготовку 1 хвилина. Потім усі по черзі представляють свої записи та прикріплюють картки на дошці. Матеріали: аркуші паперу, ручки або фломастери кожному учаснику, липка стрічка.
  11. "Близнюки" - для цієї гри необхідне велике скупчення людей, наприклад, осіб 30-50 або більше. Умова гри - знайти людину, яка народилася з тобою в один день, або з різницею в кілька днів, поговорити з нею і розпитати про все. Виграє пара, у якої найменша різниця. Вони можуть вийти перед усіма і розповісти все, що знають про свого "близнюка". Мета: первинне знайомство, зблизити незнайомих або малознайомих людей. Час проведення: 20-30 хвилин.
  12. "Сірник, що горить" - поки горить сірник, людина має розповісти про себе якомога більше. Сірник при цьому вона тримає запаленим у своїй руці. Одне повідомлення - одне очко, наприклад, мене звати .... Я живу .... Мені ... років. Я люблю ... Виграє той, хто отримав найбільше очок.
  13. "Намалюй про себе" - кожен учасник отримує завдання підписати аркуш паперу і намалювати про себе чотири малюнки (краще на одному аркуші) на теми: сім'я, робота, захоплення (хобі) і мрія. На підготовку малюнка - 5-10 хвилин. Потім малюнок передається сусідові праворуч. Кожен гравець за чужим малюнком має розповісти про життя його автора. Якщо щось неправильно, тоді господар малюнка може поправити. Матеріали: аркуші паперу, ручки або фломастери кожному учаснику. Час проведення: залежить від кількості учасників (15-25 хв.).
  14. "Алфавіт" - ведучий стає в центр і починає повільно перераховувати літери алфавіту. Учасник, почувши першу літеру свого імені, будь-яким невербальним способом подає знак. Той, хто в центрі, має вгадати його ім'я. Якщо він вгадує з першого разу, то вони міняються місцями і тепер учасник, чиє ім'я відгадали, стає ведучим. Час проведення: 10-15 хвилин.
  15. "Будуємось у ряд" - ведучий задає критерій, а учасники вишукуються по черзі, один за одним, відповідно до якого-небудь заданого критерію, але не вимовляють при цьому жодного слова. Після кожного кола ведучий вимовляє новий критерій. Критерії:
    1. імена в алфавітному порядку;
    2. вік;
    3. зріст;
    4. колір / довжина волосся;
    5. колір очей (від найсвітліших до темних);
    6. розмір взуття;
    7. розмір долоні;
    8. місяць народження;
    9. число народження (від 1 до 31);
    10. перша літера повних імен в алфавітному порядку і т.д.

 

Для вчителів та тренерів, які планують використовувати ці ігри, важливо мати на увазі кілька речей:
  • Підготовка: Перед початком гри переконайтеся, що ви знайомі з усіма правилами та що у вас є всі необхідні матеріали.
  • Ціль: Кожна гра повинна мати певну мету, наприклад, допомогти учасникам познайомитися один з одним або створити приємну атмосферу в класі. Перед початком гри поясніть учасникам, навіщо вона потрібна.
  • Учасники: Переконайтеся, що всі учасники готові та бажають брати участь у грі. Якщо у когось є протипоказання або обмеження, переконайтеся, що гра не порушить їх права.
  • Адаптація: Пам'ятайте, що кожен клас або група унікальні, і не всі ігри будуть підходити для всіх. Деякі ігри можуть бути занадто складними для деяких груп, а інші - занадто простими.
  • Післяігровий аналіз: Після закінчення гри важливо провести аналіз її результатів. Обговоріть з учасниками, що їм сподобалося та що не сподобалося, а також те, які уроки вони вивчили з гри.



Блок 3 - "Ігри на командоутворення"

"Iгри на командоутворення" - це набір активних ігор та вправ, спрямованих на розвиток співпраці, комунікації та лідерських навичок учасників. Ці ігри використовуються для формування сильних команд та сприяють підвищенню взаєморозуміння та довіри серед учасників. Вони особливо корисні під час тренінгів, роботи в групах або в будь-яких ситуаціях, де важлива спільна робота та досягнення спільних цілей.

  1. "Привіт": Мета цієї гри - згуртування групи і створення теплої атмосфери. Час гри: 5-10 хвилин. Кількість учасників: від 10 до 30. Потрібен м'яч або будь-який предмет, який можна зручно кидати або передавати один одному.
    Учасники кидають один одному м'яч із словами: "Привіт! Ти сьогодні виглядаєш чудово!" або "Доброго ранку! Радий тебе бачити щасливим!" та інші позитивні привітання.
  2. «Атоми»: Ведучий пропонує всім учасникам уявити себе атомами, які повинні рухатися по кімнаті та об'єднуватися, утворюючи різні молекули залежно від заданих умов, наприклад, молекулу з 5 атомів і так далі. Усі гравці рухаються хаотично по майданчику, але на команду ведучого вони мають швидко створити молекули з заданою кількістю атомів (наприклад, по п'ять). Ця гра проводиться у форматі вибування, тобто ті, хто не встигають утворити молекулу, вибувають з гри.
    Ведучий постійно називає числа, а учасники групуються разом (точніше, ловлять один одного), наприклад, якщо ведучий називає число "5", учасники швидко збираються групами по 5 осіб. Ті, хто не встигають утворити групу з 5 осіб, виходять з гри.
    Пояснення: Розподіл на групи може також здійснюватися за кількістю братів і сестер, знаком зодіаку, місцем проживанням, за захопленням тощо. Цікавим варіантом є, коли розподіл відбувається наступним чином: усім учасникам випадковим чином роздаються наперед приготовлені трикутники, квадратики, кружечки (різноманітність форм залежить від кількості груп, які ви хочете створити). Таким чином, у вас виникають міні-групи: ті, хто отримав квадратики - одна група, трикутники - інша група і т.д. Існує інший варіант - розрізати 5 листівок на кілька частин, роздавати їх учасникам, заздалегідь визначивши кількість частин, яка відповідає кожній з 5 груп. Таким чином, у вас з'являються п'ять міні-груп.
  3. «Льодовик»: Візьміть 2 великі газети (ватман або декілька аркушів паперу від фліпчарту) і розташуйте їх на підлозі. Тепер у вас є 2 льодовики. Розділіть учасників на 2 команди. Розмір газети повинен відповідати кількості учасників. Один з учасників буде ведучим і гратиме роль косатки, а інші будуть пінгвінами. Спочатку всі учасники хаотично рухаються, але коли ведучий каже "Косатка!", команди повинні швидко встати на свій льодовик. Ті, хто не встигає, виходять з гри. Поступово газети згортаються. Суть у тому, що учасники допомагають один одному втриматися на льодовику і тим самим згуртовуються.
  4. "Гусениця": Учасники формують колону, ставлячи один за одним і тримаючи талію свого сусіда. Після цього ведучий пояснює, що команда тепер є гусеницею і не може розриватися. Гусениця повинна виконати різні дії, наприклад, показати, як вона спить, їсть, вмивається, робить зарядку і т.д. Все, що приходить на думку.
  5. "Дзеркало": Учасники утворюють пари і стають обличчям один до одного на відстань витягнутої руки. Один з кожної пари грає роль дзеркала і повинен якомога точніше копіювати всі рухи свого партнера, який може виражати різні емоції, такі як хмуріння, здивування, посмішку, підморгування і т.д. Потім гравці міняються ролями.
  6. "Коло знайомств": Учасники стають в коло. Один гравець виходить у центр кола, називає своє ім'я і показує рух або жест, який властивий йому або який вигаданий. Потім він повертається в коло. Початкові рухи можуть бути простими, наприклад, підняття голови, нахил тіла, кивки голови. Поступово рухи стають складнішими, включаючи миття рук, боксування, кидання каменя, пошуки предметів у кишенях та інші. Усі гравці якомога точніше повторюють рухи, інтонацію та міміку свого партнера. Таким чином, кожен учасник продемонструє свій власний рух або жест.
  7. "Квадрат": Усі гравці стають так, щоб утворити квадрат (можна навіть позначити межі квадрата заздалегідь). Вони повинні стати якнайтісніше, заповнюючи весь простір всередині квадрата. Потім ведучий видає команди, а гравці повинні виконувати їх, намагаючись не розширювати зайняту площу квадрата.
  8. «Вияви, хто відсутній»: Усі учасники закривають очі, а ведучий підходить і торкається когось за плече. Той, кого торкнули, мовчки покидає гру. Після сигналу ведучого всі відкривають очі і перевіряють, хто відсутній. Перша особа, яка називає відсутнього гравця, стає переможцем.
  9. «Лічилка до десяти»: Усі учасники сидять в колі з закритими очима. Завдання полягає в тому, щоб порахувати до десяти, при цьому кожен учасник називає одне число без попередньої домовленості між собою. Якщо кілька людей одночасно називають одне й те саме число, рахунок починається знову.
  10. Гра "Слон": Усі учасники мають обмежений час (1-2 хвилини), щоб створити на підлозі з гілок, паличок, ґудзиків, шишок та інших дрібних предметів зображення слона. Головне правило полягає в тому, щоб виконувати завдання в повній тиші.

Ігри на командоутворення мають кілька важливих переваг для підлітків:
  • Сприяють співпраці: Ігри на командоутворення допомагають підліткам вчитися співпрацювати та працювати разом як єдиний колектив. Вони навчають розуміти важливість спільних зусиль та виробляють навички комунікації і обміну ідеями.
  • Розвивають лідерські якості: Ігри на командоутворення дають можливість підліткам відчути себе в ролі лідера або члена команди. Вони навчаються приймати рішення, координувати дії групи та брати на себе відповідальність.
  • Сприяють розвитку соціальних навичок: Ігри на командоутворення допомагають підліткам розширювати свій соціальний круг, встановлювати нові контакти та навчатися взаємодіяти з іншими людьми. Вони сприяють розвитку навичок спілкування, взаєморозуміння та вирішення конфліктів.
  • Зміцнюють довіру та взаємоповагу: Ігри на командоутворення сприяють встановленню довіри між учасниками, а також виховують взаємоповагу та толерантність. Підлітки навчаються цінувати думку та внесок кожного члена команди.
  • Забезпечують веселощі та розвагу: Ігри на командоутворення створюють позитивну та дружню атмосферу, в якій підлітки можуть насолоджуватися процесом гри, розважатися та відпочивати від повсякденних справ.
    Загалом, ігри на командоутворення допомагають підліткам розвивати важливі навички, які будуть корисні в їхньому майбутньому житті. Вони навчаються співпраці, лідерства, комунікації та спілкування з іншими людьми. Ці ігри сприяють розвитку самодисципліни, відповідальності та вміння працювати в команді. Крім того, вони сприяють розвитку творчого мислення, пробуджують фантазію та сприяють розвитку рішення проблем.
    Ігри на командоутворення також допомагають підліткам впоратися зі стресом та навчають їх ефективно працювати в умовах обмеженого часу.
  • Отже, ігри на командоутворення є цінним інструментом для розвитку підлітків, сприяють їхньому соціальному, емоційному та особистісному зростанню. Вони надають можливість навчитися важливим навичкам, які стануть основою для їхньої успішної соціалізації та майбутнього кар'єрного розвитку.

Блок 4: "Формуємо міні-групи"

"Формуємо міні-групи" - це набір ігор та вправ, призначених для поділу учасників на невеликі групи для кращого знайомства та роботи в командах над виконанням завдань. Ці ігри сприяють формуванню сплочених команд, полегшують знайомство та створюють сприятливу атмосферу для спільної роботи. Вони особливо корисні на початку нових навчальних або тренінгових курсів, коли учасники ще не мають попереднього досвіду спільної роботи.

  1. "Збираємо мозаїку" - для цієї гри розріжте кілька карток, карт або малюнків (на вибір) на кількість частин, рівну кількості учасників. Кожна картка стає групою. Кількість шматочків малюнка визначає кількість учасників у групі. Перемагає та група, яка найшвидше складе свій малюнок. Зазвичай кількість учасників у малій групі становить від 2 до 7 осіб. Кількість учасників можна визначити відповідно до потреби. Ви також можете використовувати готові головоломки з невеликою кількістю фрагментів.
  2. "З ким б я пішов у похід?" - Якщо ви хочете розділити учасників на 4 групи, то запросіть 4 добровольців; якщо на 5 груп - 5 добровольців і так далі. Ведучий ставить добровольцям запитання: "З ким б ви пішли у похід?". Добровольці вибирають по одному особу до своєї команди. Потім тим, кого вони вибрали, ставиться наступне запитання: "Кому б ви довірили нести рюкзак?". Інші запитання ведучий може придумати сам або використовувати наступні: "З ким б ви поділилися яблуком?", "Кому б ви довірили свою таємницю?". Якщо залишається декілька осіб, кого не вибрали, їм можна запропонувати самостійно визначити команду, в якій вони хотіли б працювати.
  3. "Фішка" - якщо ви хочете розділити учасників на три підгрупи, підготуйте аркуші трьох різних кольорів; якщо на дві підгрупи - двох кольорів. Учасники стають в коло і закривають очі. Ведучий прикріплює кожному аркуш до спини. Після команди ведучого всі відкривають очі і мовчки розподіляються по групах. Кількість людей у малій групі, зазвичай, від 2 до 7 осіб. Кількість учасників можна визначити відповідно до потреби. Кольорові аркуші можна замінити на геометричні фігури (квадрат, трикутник, коло), аркуші з номерами (1, 2, 3) або назви якихось тварин (слон, жираф і так далі).
  4. "Звуки тварин" - за допомогою цієї гри можна розділити на будь-яку кількість груп. Для кожної групи потрібно вибрати тварину (наприклад, собаки, кішки та миші). Потім підготувати папірці за кількістю учасників. Папірці розділити на групи та написати на кожному відповідну тварину (або використати картинки). Усі листочки скласти навпіл, щоб не було видно, що на них написано чи зображено. Учасники беруть по одному папірцю, але не розгортають. За командою ведучого всі розкривають листочки. Необхідно знайти свою групу, видаючи звуки, які видає тварина, що попалася на папірці. Не можна нічого говорити, тільки видавати звуки. РЕКВІЗИТ: папірці з тваринами. Ємність для папірців (шапка, банка).
  5. "Цукерки" - для гри потрібно знайти цукерки різних видів (за кількістю учасників). За командою ведучого кожен учасник витягує собі цукерку. Відразу з'їдати цукерки не можна. Спочатку необхідно знайти інших учасників із такими самими цукерками та об'єднатися в команди. РЕКВІЗИТ: Цукерки (різні сорти за кількістю необхідних груп, загальна кількість цукерок має дорівнювати кількості учасників і ведучих).

Ігри для розділення на міні-групи мають кілька важливих переваг для молоді:

  • Сприяють формуванню командного духу: Ці ігри допомагають молоді навчитися співпрацювати та працювати як єдиний колектив. Вони розвивають навички розуміння важливості спільних зусиль і навчають комунікувати та обмінюватися ідеями в групі.
  • Сприяють розвитку лідерських якостей: Ігри для розділення на міні-групи надають молоді можливість відчути себе в ролі лідера або члена команди. Вони навчають приймати рішення, координувати дії групи та взяти на себе відповідальність.
  • Сприяють розвитку соціальних навичок: Ці ігри допомагають молоді розширювати свій соціальний круг, встановлювати нові контакти та навчатися взаємодіяти з іншими людьми. Вони сприяють розвитку навичок спілкування, взаєморозуміння та вирішення конфліктів.
  • Зміцнюють довіру та взаємоповагу: Ігри для розділення на міні-групи сприяють встановленню довіри між учасниками, а також виховують взаємоповагу та толерантність. Молодь навчається цінувати думку та внесок кожного члена групи.
  • Забезпечують веселощі та розвагу: Ігри для розділення на міні-групи створюють позитивну та дружню атмосферу, в якій молодь може насолоджуватися процесом гри, розважатися та відпочивати від повсякденних справ.
  • Таки ігри є важливим інструментом для розвитку молоді. Вони навчають співпраці, лідерству, комунікації та взаємодії з іншими. Ці ігри сприяють розвитку соціальних, емоційних та особистісних навичок, формують важливі цінності та сприяють загальному розвитку молоді.

Блок 5: "Завершення роботи"

Ігри проводяться в кінці дня як відзеркалення подій (проміжний підсумок роботи) або в кінці проекту. Головна мета - психологічно підготувати учасників до прощання, забарвити роботу позитивними емоціями та поділитися ними з усіма. Для цих ігор часто потрібні матеріали: конверти, аркуші паперу, ручки або маркери для кожного учасника

  1. "Зроби крок" - проводиться наприкінці дня як рефлексія дня (проміжне завершення роботи). Усі стають у ряд досить далеко від вхідних дверей (від З до 5 кроків). Ведучий оголошує умову: "Для того, щоб вийти звідси і піти додому або на вечерю, потрібно розповісти, що сьогодні сподобалося, а що ні. Якщо Ви хочете сказати про те, що Вам сподобалося, Ви маєте зробити крок "уперед-вліво" і сказати, а якщо хочете висловити критику і розповісти про те, що Вам не сподобалося, то Ви маєте зробити крок "уперед-вправо". Висловлюються по одному. Рекомендація: можна продумати і поставити групу так, щоб двері були в напрямку "сподобалося". Якщо зробити по-іншому, то можна зіпсувати настрій учасників, психологічно підштовхнувши учасників вишукувати негатив дня, щоб швидше потрапити на вечерю. Час проведення: 20-25 хвилин.
  2. "Конверт із побажаннями" - учасники пишуть на конвертах свої імена (можна написати й місто), далі кожен пише членам групи або тому, кому хочеться. Це може бути побажання, слова подяки, порада, координати, малюнок тощо. Потім усі листочки складаються у відповідний конверт. Мета - психологічно підготувати учасників до прощання, забарвити роботу позитивними емоціями та поділитися ними з усіма. Матеріали: конверти, аркуші паперу, ручки або фломастери кожному учаснику. Порада: конверти можуть лежати на столі у ведучого. Коли учасник готовий, він підходить до столу, розкладає листочки адресатам і повертається на своє місце. За бажанням учасник може поділитися цими висловлюваннями з групою. Час проведення: 20-25 хвилин.
  3. "Подарунок" - усі члени групи анонімно пишуть на аркушах (із зазначенням адресата) список речей, предметів, об'єктів, якостей, явищ, які вони хотіли б подарувати саме цьому учаснику. Можливості того, хто дарує, не обмежені. Подарунки можна робити кожному члену групи або за бажанням. Потрібно вказати назву, найменування, позначення, характеристику і кількість подарунків. Потім ведучий збирає подарунки і складає окремими наборами, не передаючи адресатам доти, доки не будуть зібрані подарунки для всіх. Потім подарунки роздають. Деякий час самостійно вивчається зміст записок. Матеріали: аркуші паперу, ручки або фломастери кожному учаснику. Порада: Обговорення можна закінчити вільним обміном враженнями. Висновки та міркування, пов'язані з характером подарованого одне одному, учасники роблять самостійно. Час проведення: 20 хвилин.
  4. "Групова поема" - учасники пишуть на аркушах свої ініціали в правому верхньому кутку аркуша. Кожен учасник пише короткий рядок, з якого розпочинатиметься поема, і передає свій аркуш сусідові зліва, який має дописати свій рядок, що продовжує поему. Після того, як кожен напише по одному рядку на всіх аркушах, закінчена поема повертається автору першого рядка. Порада: після того, як усі поеми будуть написані, ведучий може зачитати свою. Потім можна запропонувати учасникам зачитати свої (за бажанням). Час проведення: 30 хвилин.
  5. "Ниточка на удачу" - учасники сідають у коло. Ведучий тримає в руках клубок ниток і розповідає про свої враження щодо минулого заходу - що сподобалося/не сподобалося, висловлює подяку групі за роботу, відзначає певні моменти. Потім він кидає клубок будь-якому іншому учаснику, при цьому ведучий затискає в руці нитку. Тепер учасник, який спіймав клубок, має висловити свої емоції та сказати все, що він хоче. Коли останній учасник висловиться, він знову кидає клубок ведучому. Має утворитися "павутинка". Ведучий каже, що тепер ці ниточки заряджені позитивною енергією, добрими побажаннями, які кожен може взяти із собою. Для цього кожен повинен відірвати собі шматочок ниточки ліворуч і праворуч і забрати з собою. Ведучий висловлює подяку групі. Матеріал: клубок вовняних ниток. Важливо встановити правила проведення: 1. Спокійна обстановка; 2. Говорить той, у кого в руках клубочок, всі інші мовчать, 3. Не перебивати і не коментувати; 4. Задати нормальний або динамічний темп - не затягувати. Час проведення: 20-30 хвилин.
  6. "Свічка 1" - для проведення цієї вправи необхідно створити таємничу обстановку. Для цього місце відповідним чином оформлюється: учасники розташовуються по колу, у центрі свічка (або талісман - наприклад, маленька іграшка) у свічнику або в скляній банці. Починає ведучий, який розповідає про те, що йому сподобалося/не сподобалося (у минулому дні/семінарі/заході тощо). Ведучий робить акцент на позитивних моментах. Під час розповіді він тримає в руках свічки або талісман. Потім він передає свічку та талісман наступному учаснику, і учасники по черзі (передаючи по колу талісман) розповідають про свої враження. Правила проведення "Свічки": 1. Спокійна атмосфера; 2. Говорить той, у кого в руках талісман, всі інші мовчать; З. Не перебивати і не коментувати; 4. Задати нормальний або динамічний темп; не затягувати. Матеріали: свічка / "талісман" маленька іграшка. Мета: підбити підсумок заходу, підготувати учасників до прощання, позитивно налаштувати учасників до наступного етапу проекту. Час проведення: 20-30 хвилин.
  7. "Розкажи мені про мене" - усі умови проведення вправи залишаються такими самими, як і у вправі "Свічка 1", але тепер про учасника та його враження, що тримає в руках талісман-іграшку, розповідають його сусід зліва та справа. На самому початку ведучий, пояснюючи правила гри, акцентує увагу учасників на позитивному сприйнятті одне одного і на те, наскільки добре вони пізнали одне одного. Наприкінці ведучий підбиває підсумок спільної роботи та висловлює подяку всім за чудову роботу та співпрацю.
  8. "Свічка 2" Опис гри та правила проведення описані аналогічно грі "Свічка 1", гра Теми для проведення "Свічки" розширюються:
    - найяскравіші події заходу;
    - я хотів би побажати...;
    - мої очікування виправдалися в тому, що....;
    - порада організатору/ ведучому/ учасникам;
    - мені найбільше запам'яталося....;
    - я вдячний (назвати ім'я) за те, що....;
    - наступного разу я приїду сюди, тому що....;
    - я візьму із собою ... (гарний настрій, багато знань, цікаві книжки, чудові спогади, адреси моїх нових друзів тощо);
  9. "Розкажи мені про мене" - усі умови проведення вправи залишаються такими самими, як і у вправі "Свічка 1", але тепер про учасника та його враження, що тримає в руках талісман-іграшку, розповідають його сусід зліва та справа. На самому початку ведучий, пояснюючи правила гри, акцентує увагу учасників на позитивному сприйнятті одне одного і на те, наскільки добре вони пізнали одне одного. Наприкінці ведучий підбиває підсумок спільної роботи та висловлює подяку всім за чудову роботу та співпрацю.
    Теми: особисті якості; я б узяв ... (ім'я) в похід у команду/на наступний семінар, тому що...; асоціації + чому; я навчився в (ім'я) ... ; якби в мене була можливість зробити (ім'я) їй/йому подарунок, то я б подарував (ім'я) ... (предмет, річ, якість тощо); я вважаю, що (ім'я) міг/могла б стати (професія), бо... Час проведення: 20-30 хвилин.
  10. "Символ" - ведучий утворює кілька груп по З людини. Завдання кожної групи придумати символ - асоціацію до минулого заходу і виготовити його.  Потім по черзі представники від груп. представляють свій символ, наклеюють / прикріплюють до ватману. Матеріали: маркери, ватман / великі аркуші паперу / шпалери. На виконання завдання виділяється 10-15 хвилин.
  11. "Долонька побажань" - кожен учасник отримує по аркушу паперу, зверху підписує його (ім'я + місто або ім'я + прізвище). Потім кладе свою руку й обводить її. Вона має розташовуватися в центрі аркуша. Потім він передає свій аркуш сусідові праворуч, який має написати побажання, пораду тощо. За командою ведучого листочки передаються далі. На виконання кожного етапу завдання відводиться 1 хвилина. Вправа завершена, коли листок обійде всіх і повернеться до господаря. Потім ведучий дає час на те, щоб прочитати побажання. Матеріали: аркуші паперу, ручки або фломастери кожному учаснику. Час проведення: залежить від кількості учасників (15 - 45 хв.).

"Завершення роботи" - це важлива частина будь-якого процесу або проекту. Вона дозволяє нам оцінити досягнуті результати, зробити висновки та підготуватися до подальших кроків. Завершення роботи допомагає узяти паузу для рефлексії, відчуття завершеності та підготовки до нових викликів. Цей етап також сприяє збереженню та передачі знань та досвіду між учасниками та командами, що може бути важливим для подальших завдань та проектів.

 

Цей проєкт став можливим завдяки Goethe-Institut та Федеральному фонду культури Німеччини та їхній стипендіальній програмі надзвичайної допомоги для працівників партнерських організацій та митців і митчінь.

 

 
30 квітня 2023
Автор: RDU
Джерело: Лейсле В
×